17 Nisan 2020 Cuma

Dizi Önerisi: Anne With An E (Spoiler İçermez)

Bir Dizi İzledim, Yok Yok Bir Kitap Okudum


Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde kalbur saman içinde bu blogun sahibi aklına her eseni yazarmış da yazarmış :) Son yazısının üstünden aylar yıllar geçmiş ama bir türlü eli klavyeye gitmemiş. Çalkantılı ve bol dramlı bir hayat bölümü neden olmuş her şeye de tüm dünyayı hasta eden korkunç bir virüs sayesinde bloga tekrar yazı yazmanın zamanı gelmiş :)

Herkese merhaba, evet masalsı bir giriş yaptım çünkü masalsı bir dizi önerisiyle karşınızdayım. Dünyaca korkunç bir dönemden geçiyoruz. Maalesef hem kendimizin hem toplum sağlığı için evde kalmalıyız. İçe kapandığımız bu günlerde bol bol dizi- film izlediğimi söyleyebilirim. Sanırım birçoğumuzun yemek ve temizlik dışındaki tek aktivitesi de bu. Bir kara delik gibi bütün dizileri yutarken muhteşem bir diziye denk geldim, tavsiye etmesem olmazdı: Anne With An E :)



Dizi 20. yüzyılın başlarında Kanada'da geçiyor. Başrolde küçük yaşta yetim kalmış, farklı ev ve çocuk yurtlarında kısacık ömrünü dolu dolu geçirmiş Anne var. Son adresi ve ilk gerçek ailesinin yeri olan Green Gables'e gelen Anne ve burada başından geçen acı tatlı olaylar dizinin özünü oluşturuyor.

Küçük bir kız çocuğunun gözünden, yetim kalmanın acı yüzü, kadın hakları, azınlık politikaları, arkadaşlık ve aşk gibi konuları görüyoruz dizi boyunca. Hikaye kurgusuyla, oyuncularıyla, kostüm ve mekanlarıyla gerçekten büyüleyici. 

Özellikle baş roldeki Amybeth McNulty (Anne), yaşına göre öyle büyük bir oyunculuk sergiliyor ki sanki gerçek hayatta tanıdığınız, yanı başınızdaki bir gerçekliğe dönüşüyor.


Başlıkta da belirttiğim gibi diziyi izledikten sonra kitap okumuş hissine kapılmamanız mümkün değil. Sanki bir dünya klasiğini okumuş gibi oluyorsunuz. Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olunca hem roman okuma fikrinden uzaklaşmış hem de akademik yayın okumaktan sıra da gelmemişti. Geçen onca yıldan sonra bir ders gibi bölüm bölüm inceleyip tahlil ettim diziyi kafamda. Belki de bu yüzden bana bir romanı daha çok çağrıştırdı.

Zaten dizi Green Gables'lı Anne kitabından uyarlama. Kitaptan farklı yeni olaylar eklendiği için biraz eleştiri de almış ama seveni çok. 3 sezonluk dizi öyle sevilmiş ki change.orgda yeni sezonların çekilmesi için imza kampanyası başlatılmış. Hemen imzaladım tabii :)



Netflix'te izleyici kitlesi +16 olarak yayınlanıyor. Ama dizide ne şiddet, ne cinsellik ne de argo var. Sebebini anlayabilmiş değilim. Özellikle çocukların bolca sıkıldığı şu dönemde çocuklarınızla rahatlıkla izleyebilirsiniz diziyi. Eğitici de olacağına eminim. 

Sıcacık bir dizi izlemek, arada azıcık göz yaşı dökmek, çocukluğunuzdaki o masum romantizme dönmek isterseniz mutlaka izleyin derim.

Fragmanını izlemek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Diziyi sever ve devamı gelsin derseniz imza için sizi buraya alalım :)

Sevgiler...


  


4 yorum: