16 Aralık 2015 Çarşamba

Genel Saç Bakımı ve Keratin Bakımı

Keratin Bakımı Sonrası İpeksi Saçlar

Reklam repliği gibi olan başlığımdan da anlaşılacağı üzere konumuz saç bakımı :) Saçlarımı ilk kez boyadığım 2000 yılından beri denemediğim saç rengi kalmadı galiba. Üstelik birbiri arkasına yapılması hiç tavsiye edilmeyecek olan renkleri çok kısa süreler içinde saçlarıma uyguladım. 

Açıkçası bu durumla övünmüyorum çünkü arka arkaya çok fazla işlem gören saçlarım giderek zayıflama, azalma gibi tepkiler göstererek bana dur dedi :) Ve bu uyanışla birlikte yaklaşık 3 yıldır saçlarımda hiç değiştirmeden sarı rengi kullanıyorum. Saç rengini sabitlemek elbette bir saçın kendine gelmesi için tek başına yeterli değil. Bu nedenle kuaförüm Yusuf Bey'in tavsiyesiyle saçlarıma düzenli olarak bakım uyguladık. 

İlk başta uyguladığımız bakım Kerastase markasının aylık uygulanan saç serumlarıydı ve çok kısa sürede sonuç vermeye başladılar. Daha sonra ise Enzo marka keratin bakımı uyguladık. Zaten daha önceden kuruluğunu ve yıpranmışlığını kaybetmeye başlayan saçlarım için bu keratin bakımı ile inanılmaz derece yumuşadı ve canlandı =) İnanması zor geliyor ama tıpkı reklamlarda bahsedilen o ipeksi saçlar gerçekten mümkünmüş :) Saçlarımda dökülmeler azaldı, kırıklar zaten uzun zamandır yok ve saçlarım inanılmaz yumuşak ve parlak oldular. Ne mutlu bana =)

Üstelik saçlarım hala sarı renkte. Bildiğiniz üzere açık renk saç boyama uygulamaları saçı biraz yıpratır. Tabii burada yine L'oreal 'in Inoa marka boyalarından kullandığımızı da belirtelim. Bu boyanın içinde amonyak yok bu nedenle boyama işlemi esnasında saç diplerinde yanma olmazken işlem süresince rahatsızlık veren boya kokusuna da maruz kalmıyorsunuz :)

Düzenli olarak uygulanan aylık saç bakımı ve 6 ayda bir yaptığımız keratin bakımlarından son derece güzel sonuçlar aldım. Ama bu salon bakımları dışında evde kullandığım ürünler de var. Yine Kerastase markasının duş öncesi bakım maskesi ve ısıl işlem öncesi kullanılan saç kremi gibi.  
 
Çok kullanmanızı asla tavsiye etmeyeceğim saç düzleştiriciler bir taraftan da hayat kurtarıcı. Bu nedenle kullanmak zorunda kalırsanız da ısıl işlem uygulamadan önce Kerastase Nectar Thermique kullanın derim. Çünkü o aletler gerçekten saça çok zarar verirken önlem olarak kullanacağınız bu ürünler sayesinde dokusu da bozulmamış olur.

Sonuç olarak yıllardır sarı rengi kullanıyorum. Üstelik bu renge karar verdiğimde saçlarım bir nevi ölüm döşeğindeydi. Ama izlediğiniz yol doğru olunca saçlarınızı kurtarmak zor değil :)

Bunun için yapmanız gereken öncelikle iyi bir kuaför ile çalışmanız. Kuaförünüzden Inoa marka saç boyası kullanmasını istemeniz. Aylık bakım ve keratin bakımlarını ihmal etmemek. Ve evde kullanılan ürünlerle de kişisel katkıda bulunmanız.

Bu şekilde anlatılınca zor gibi görünüyor. Evet biraz masraflı biraz da emek istiyor. Ama sonuç olarak saç, bir insanın en önemli aksesuarı diye düşünüyorum.



Bu da kuaförüm Yusuf Bey'in yılbaşı hediyesi tüylü toka :) Siz de benim gibi saçlarınıza düşkünseniz, benim formülüm bu :) Sevgiler... 

8 yorum:

  1. Emek harcamadan güzellikler olmuyor....Bilgileri Kuaförümle paylaşacağım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle, biraz emek gerekiyor ama sonunda mutluluk garanti :)

      Sil
  2. Gülhancım blogun hayırlı uğurlu olsun, yazılarını severek okudum. Sıkı bir takipçinim artık :) Öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm, teşekkür ediyorum. Umarım ilgini çekecek şeyler yazmaya devam edebilirim. :*

      Sil
  3. Gülhan hanım öncelikle blogunuz hayırlı olsun.sizin gibi birini iyiki tanımışım.konu saçlar olunca da bu konuda en iyisini yapmak ve kaliteli ürünleri kullanmak gerektiğini düşünüyorum.sizinde bahsettiğiniz gibi - loreal - enzo - gibi sağlıklı saçlar kalite ile dahada ışıl ışıl olur.Gülhan hanım blogunuzda banada yer verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
    #Saçlarınıza kimin dokunduğu önemlidir#

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Bey, asıl ben sizi tanıdığım için mutluyum. Ve inanın saçlarım daha da mutlu :) Biliyorsunuz sizinle tanıştığımda saçlarım çok yıpranmış ve kötü durumdaydı. Kurtarıcısı siz oldunuz. Buradan da tekrar tekrar teşekkür etmiş olayım :) Sevgiler...

      Sil