10 Ocak 2016 Pazar

Karaca'dan Yeni Kek Kalıpları ve Kakaolu/ Çikolatalı Klasik Kek Tarifi

Karaca Kek Kalıpları ve Klasik Kek Tarifi

Açıkçası pasta-börekle pek aram yoktur. O yüzden misafirlerimi de genellikle çaya değil yemeğe çağırırım :) Benim için yemek yapmak daha zevkli çünkü =) Ama eşim ve kardeşlerim benim kekimi çok sevince en sık yaptığım çay ikramı da kek oluyor. Böyle olunca da farklı kek kalıpları alarak klasik kekimi farklı sunumlarla zenginleştirmeye çalışıyorum :)



İşte bunlar da son ganimetler :) Kendileri Karaca'nın silikon kek kalıplarından. Silikon kek kalıpları yıkanması dışında çok kullanışlı. Özellikle şekillerindeki çeşitlilikle insanı kendine çekiyor. İlk kez Karaca markasından kek kalıbı aldım ama kalitesinden de memnun kaldım. Üstelik indirim de var haberiniz olsun :) Gelelim klasik kek tarifime :)

Kakaolu/ Çikolatalı Klasik Kek Tarifi



Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 4'de 3 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilin
  • Yarım paket kakao
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt ya da yoğurt
  • Yarım su bardağı bitter çikolata parçaları
  • Alabildiğince un

Yapılışı

  • Yumurta ve şekeri iyice karıştırın. Ardından sırasıyla yağ, yoğurt, kakao, çikolata parçaları, vanilin, kabartma tozu ve unu ekleyin. Karışım tam karışınca kaplara koyun ve 180 derece turbo fırında 15-20 dakika pişirin.
 

Püf Noktası

  • Daha önce her şekerliye biraz tuz ilkesinden burada bahsetmiştim. Ama eğer ki malzemeleriniz arasında kakao ve çikolata varsa tuz olmazsa olmaz :) Çikolata tadıcılarının çikolatanın kalitesini ve lezzetini daha iyi anlayabilmek için tadımdan önce tuz yediklerini biliyor muydunuz :) Bu yüzden her tatlıya biraz tuz ama çikolatalı/kakaolu tariflere mutlaka biraz tuz koyuyoruz :) Böylece çikolatanın tadı daha da ortaya çıkıyor.
  • Kek malzemeleri arasında süt ya da yoğurt diye yazmıştım. Ama ben yoğurdu tercih ediyorum. Böylece kek harcım çok daha az una ihtiyaç duyuyor. Az un olunca da kekiniz çok sert olmuyor; yerken un tadını almıyorsunuz; ve her halde en çok mutlu olacağınız sonuç: Daha çok kabarıyor :)

Biz kardeşimle mutfakta azıcık şımarmayı sevdiğimiz için kekimizin ortasındaki boşluğu kremşanti ile doldurarak süsledik :)  
Bu kek tarifini kendinize göre değiştirebilirsiniz. Kakaoyu çıkarıp yerine havuç ve tarçın ekleyebilirsiniz mesela. 
Haydi siz de pazar gününüzü lezzetlendirin :) Afiyet olsun...


 


2 yorum:

  1. Hamur işlerine bayılıyorum ve kekinde çok güzel görünüyor...Kek kaliplarim çok eskidi benimde indirimi belirtmen iyi olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, keşke kendini de ikram edebilsem :) Ve evet, indirim var bir hayli, sakın kaçırmayın :) Kalitesi çok güzel ürünün :) Sevgiler...

      Sil