28 Aralık 2015 Pazartesi

Yılbaşı Ağacı ve Kapı Süsü Hazırlama- DIY

Kendi Yılbaşı Süsünü Kendin Yap 

Herkese merhaba :) Yılbaşı için geri sayıma başlayalı çok oldu ama kendi yılbaşı süsünüzü yapmak için hala geç değil. Açıkçası yılbaşı ağacım için süs seçerken biraz fazla seçici davrandığımdan ağacım hala tam anlamıyla dolmadı :) Ama yıldan yıla renklendiği de bir gerçek :) 

Bu yıl sevgili Elçin den etkilenerek ilk kez ağacım için kendi süsümü kendim yaptım. Sağolsun arkadaşım ilham vermekle kalmadı sprey boyamı da verdi :) 




Yapımı çok basit. Gümüş rengi sprey boyayla kozalakları iki kat boyuyorsunuz. Her katta kuruması için beklemeyi unutmayın :) Ve gümüş renginin daha parlak olmasını istiyorsanız normal gümüş sprey değil, soba bayası olarak satılan sprey boyalardan alın :) Ve en önemlisi kesinlikle evin içinde bu işlemi yapmayın, mutlaka açık hava olsun. Kozalakların altına gazete kağıdı sermeyi de unutmayın yoksa zemin boya olabilir.

 


Boyası kuruyan kozalaklarıma sıcak silikon yardımıyla gümüş rengi ipler yapıştırdım. Ve son olarak, ağaca asmadan kırmızı kurdele bağladım. Renkler ağaçta şahane durdu :) 

Ağacımıza yeni bir süs eklediğimize göre, gelelim daha aralık ayının başında hazırladığım kapı süsüne :) Kapı süsü hazırlamak da oldukça kolay. Üstelik hazır kapı süsleri çok yüksek fiyatlara satılıyor. Bu nedenle hem kendi zevkinize göre kapı süsü hazırlarken hem de bütçenizi korumuş oluyorsunuz. Bunun için gerekli malzemeler, daire şeklinde çam dalı veya köpük daire ile yapay çam dalları, birkaç kozalak, minik yılbaşı süsleri ve tercihinize göre süsler, ışıklandırmalar...


Geçen sene indirimden 7 TLye aldığım bu çember benim işimi bir hayli kolaylaştırdı ama bunlardan bulamazsanız köpük çemberlerden alıp üzerini yapay çam dallarıyla kaplayabilirsiniz. Bu çember de aynen bu şekilde yapılmış zaten. 


Ben sade bir kapı süsü tercih ettiğim için üzerini doğadan hiç bozmadan aldığım minik kozalaklarla süsledim. Kırmızı kurdele şeridimi çembere dolayarak da renk katmış oldum. Büyük kozalakları çemberin altında çokça kullanarak kapı süsümü tamamladım. 


Son olarak eşimin isteği üzerine altına yılbaşı kürelerinden ekledim. Hala onlardan çok emin olamasam da genel yargı kalması yönündeydi. Bu nedenle hala bu şekilde kullanıyorum :) Bunlara ek olarak Ebru'nun organizasyonu için keçeden hazırladığım yılbaşı ağacı süsleri de yapmıştım. Onu görmek için buraya tıklayın :)

İşte çok az malzeme ve çok küçük bütçelerle benim bu yıl hazırladığım süsler bu şekilde. Siz de elinizdeki malzemeler ve biraz yaratıcılıkla kendi süsünüzü kendiniz yapabilirsiniz. 

Sevgiyle kalın...



12 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Beğenmenize sevindim :*

      Sil
    2. Kapı susunu yapmayi düşünüyorum.O toplar da çok farklı kılmış.Teşekkürler.

      Sil
  2. Gülhan özellikle kozalaklara bayıldım, önümüzdeki yıl mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :) Elçin kuzunun fikriydi :)

      Sil
  3. ilham kaynağı olmuşum, ne güzel :) :*

    YanıtlaSil
  4. Pakize ablaya selam , bloga devam !!...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Selamınızı ilettim :) Siz de takibe devam :)

      Sil
  5. çok güzel,özgün ve ekonomik olmuş

    YanıtlaSil
  6. Zekiye teyzecim, teyzecim çok teşekkür ederim :) öpüyorum

    YanıtlaSil