18 Aralık 2015 Cuma

Keçe İşleri (DIY)- Başlangıç

Friday I'm in love


Bugün haftanın en güzel günü :) Bir taraftan çalışma günleri biterken diğer taraftan daha önümüzde 2 günlük tatil olduğunu düşündüren hiç bitmese dediğim gün yani :) Ama bugün ekstradan bir tatil modundayım, yaklaşan yılbaşının etkisinden olsa gerek :) 

Madem tatil modundayız, size de tatillerde bir uğraş olabilecek keçe işçiliğinden bahsetmek istedim. Açıkçası çok çeşitli alanlarda kullanılabilecek bir malzeme olan keçe ile yapamayacağınız şey yok desem yalan olmaz. Dekorasyondan süslemeye, el işçiliğinden sanatsal uğraşlara pek çok alanda pek çok şey yapabilirsiniz. 


Ben yaklaşık 3 yıldır keçe ile uğraşıyorum ve zaman ilerledikçe çok daha fazla bu işten zevk almaya başladım. Keçe işçiliği ile ilgili bilmeniz gereken ilk şey keçelerin kalınlığı olmalı. Eğer yaptığınız ürün, tek kat olacaksa yani içini pamuk, elyaf gibi malzemelerle doldurmayacaksanız ve tek başına sert bir şekilde ayakta durmasını istiyorsanız mutlaka kalın keçe kullanın. 


Bu fotoğraftaki çalışmamda hem kalın hem de ince keçe kullandım. Bir tişörtün üzerine arma ve takım olarak da bir tacın üstüne dekor olarak kullanacağım için en alttaki beyaz keçeyi en kalınından seçtim. Ama üzerine diktiğim göz ve kurdelaları ince keçeden yaptım ki çok kabarık durmasın :)

Tabii fotoğrafta da gördüğünüz üzere keçeyi kesmeden önce mutlaka istediğiniz boyutlarda bir şablon çıkarmanız gerekiyor. Tabi her bir detay için ayrı bir şablon almayı da unutmayın :)

Ve yine fotoğrafta da gördüğünüz üzere, ben keçe işçiliğinde yapıştırma tekniklerinden ziyade dikişi tercih ediyorum. Biraz daha uğraştırıcı olmakla birlikte daha dayanıklı olduğu hiç şüphesiz. 

Bu fotoğraflardaki keçe armalar benim ilk keçe işimdi :) Bu yüzden hataları görmezden gelin lütfen :) Hala çocuklar arasında çılgınca moda olan ki itiraf etmeliyim benim de gizliden takip ettiğim Monster High armasını ufak çaplı bir kostüm denemesinde kullanmıştım. 



Gördüğünüz üzere bu benim ilk keçe işim ama onca amatörlüğüme rağmen yine de fena olmamış :) Siz de boş zamanlarınızda keçe işleriyle uğraşabilir, etrafınızdakiler için küçük hediyeler hazırlayabilirsiniz. Üstelik keçe işlerindeki yeteneğiniz, kendimden yola çıkarak söylüyorum ki hiç ummadığınız kadar hızlı bir şekilde gelişecek :) 

E boş zamanlarımızı değerlendirmek için bir aktivite bulduysak eğer tekrar bu günün güzelliğine dönelim :) Bugünün şarkısı benden :* 





8 yorum:

  1. Bunun şanlonunu alıp öyküme yapmam lazım çok beğendimmmm

    YanıtlaSil
  2. Ahh ahh kız çocuklarına neler neler yakışıyor.Elerine sağlık cnm çok cici olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet kız çocuk sahipleri çok şanslı :)

      Sil
  3. Çok güzel yapmışsın...keçe olayına ben de el atmak istiyorum keçe ile o kadar güzel şeyler yapılıyor ki beni cezbediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Aslında ilk keçe işimdi bu benim, beğenmenize o yüzden iki kere sevindim :) Eminim siz de çok güzel yaparsınız, mutlaka deneyin :*

      Sil