13 Aralık 2015 Pazar

Kolay Kurabiye Tarifi

Dünyanın En Kolay Kurabiyesi

Evet, iddia ediyorum, bu tariften daha kolay bir kurabiye tarifi daha yoktur :) Tamam, belki vardır, yani böyle bir iddiası olan biri daha varsa lütfen bizimle de paylaşsın :)

Siz de benim gibi dışarıda kahve içtiğinizde kahveden çok yanında gelen kurabiyesiyle mutlu oluyorsanız, o kurabiyeyi evlerinize getiriyorum :) İşte malzemeler ve yapılışı;

Malzemeler

  • Bir paket krem şanti
  • Bir su bardağı sıvı yağ
  • Alabildiğince un
  • Yarım çay bardağı pudra şekeri
  • Yarım çay bardağı tarçın

Yapılışı

  • Derin bir kabın içine krem şanti ve yağı boşaltıyoruz. Bu iki malzemeyi iyice karıştırdıktan sonra azar azar un eklemeye başlıyoruz. Hamur yumuşak ve yuvarlanabilir bir kıvama geldiğinde yeterli miktarda un eklemiş oluyoruz. 
  • Hazırladığımız hamurdan cevizden daha küçük parçalar koparak avuç içinde yuvarlıyoruz
  • Yuvarladığımız topları üzerine hafif bastırıp pişirme kağıdı serilmiş tepsiye diziyoruz. 
  • 180 derece, turbo modda açık pembe bir renk alana kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıkar çıkmaz daha önceden hazırladığımız pudra şekeri ve tarçın karışımını kurabiyelerin üstüne bolca döküyoruz. 

Püf Noktası

  • Hamurun içinde şeker olmadığı için çok tatlı bir kurabiye olmuyor. Bu nedenle üzerine serpmek için hazırladığınız karışıma pudra şekerini bolca koyun.
  • İkinci bir tedbir olarak ise, yine şeker oranının yeterli olması için kurabiyelerin küçük olmasına dikkat edin.



Bu lezzetli kurabiyelerin tarifini aldığım Diyarbakır'daki arkadaşım Yeşim'e sevgilerimi ileterek hepimize afiyet olsun diyorum :) Pazar miskinliği için ideal olan hem kolay hem lezzetli kurabiyelerim çok güzel görünmüyor mu?






4 yorum:

  1. çok pratikmiş...deneyeceğim.....

    YanıtlaSil
  2. ben yedim, çok hafif ve lezzetliydi, ellerine sağlık arkadaşım :)

    YanıtlaSil