17 Aralık 2015 Perşembe

Gezdim Gördüm: Samsun

Samsun, sen ne güzelmişsin :)

Herkese merhaba, bu yazı ile birlikte yeni bir yazı dizisine başlamış bulunuyorum :) Bundan sonraki dönemlerde ara ara sizlere Türkiye içinde yaptığım gezilerden bahsedeceğim.

Aslında bu işin temelleri çoook eskilere dayanıyor. 2011 yılında yaptığım bir Macaristan seyahatinde tanıştığım bir grup Macar arkadaş ile sohbet ederken onların Türkiye'deki şehirleri benden daha çok gezdiklerini öğrendim. Bana birkaç şehirle ilgili sorular sorduklarında ne yazık ki cevap verememiştim. Çünkü değil o şehirlere gitmek yakınlarından bile geçmemiştim.

O gün yaşadığım utanç duygusunu evirip çevirip iyi yönde değiştirdim. Artık, en küçük fırsatları bile değerlendirip şehir şehir gezecektim, büyük küçük demeden :) Ve oldu, son iki senedir her fırsatta farklı bir şehre gidip oraları güzelce gezip en lezzetli yiyeceklerini tadıp mutlu mesut dönüyorum evime :) 

Bu gezilerden biri olan Samsun ile başlamak istedim. Açıkçası Karadeniz'in tartışılmaz güzelliği içinde oldukça gelişmiş bir şehir görmek beni biraz şaşırttı. Oldukça bakımlı, temiz olan şehrin insanları da bir o kadar turiste alışkın ve sıcakkanlıydı. Toplamda iki gün kalmakla birlikte dolu dolu yaşayıp biriktirdiğim anılar ise şöyle;


Yukarıda gördüğünüz fotoğrafın çekildiği yer Amisos Tepesi olarak adlandırılmış. İsmini hemen yanındaki ve aşağıda fotoğrafını gördüğünüz Amisos Kral Mezarlarından alıyor. İlk uğradığımız yer burası olunca ne kadar mutlu olduğumu tahmin edersiniz. Yeşilin içinde mavi manzara ve hafif hafif esen rüzgar... Şimdi orada olmak vardı :) Ve tabii mutluluğuma mutluluk katan Samsun pidesini de unutmamak gerekiyor :) Tepe ile aynı adı almış şık bir restoran da aynı manzarayı paylaşanlar arasında. Ben tabii ki hemen pidelerini tercih ettim, kesinlikle çok lezzetliydi. Ama yan masalardaki sunumlardan da kendimi alamadım :) Evet, yemek görünce biraz gözüm dönüyor :p Bu restoran turistik geziler için çok uygun. Ayrıca restoran ziyaretçilerinin profillerinin de düzgün olduğunu belirtmek istiyorum. Bazen farklı ortamlara girdiğimde huzursuzluk hisseden birisi olarak bu benim için önemli bir detay :)


Burası da az önce bahsettiğim Amisos Kral Mezarlarını barındıran tümülüsün ta kendisi :) Ama güzel bir kare yakalamak adına ana konudan uzaklaşmış bir fotoğrafla karşınızdayım :( Açıkçası ben genellikle tümülüslerin gezmeye uygun olduğunu düşünmüyordum, çünkü gezmeye elverişli restore edilmemiş görünüyorlardı. Ancak bu tümülüs gezmek için çok uygun. Tahta köprüler ve merdivenlerle bütün tepeyi sarmışlar. Üstelik çam ağaçları da bu merdivenleri bir çatı gibi kapatınca doğa gezisi yapıyorsunuz hissini yaratmış. Pidenizi yedikten sonra hareket etmekte fayda var, mutlaka gezin derim :)


E tepeden inip şehre inmenin vakti geldi :) Şehre inince ilk durağımız Bandırma Vapuru'nu ziyaret etmek oldu. 19 Mayıs 1919 yılında Atatürk'ün Samsun'a inerek Kurtuluş Savaşı'nı başlatmasına vasıta olan vapurun replikasının içini ücretsiz gezebiliyorsunuz. Ancak vapur bir doğa parkının içinde yer aldığı için parka girişte küçük bir ücret ödüyorsunuz tabii. Vapurun orijinali yıllarca ülkemize hizmet ederek ömrünü tamamlamış. Niye bilmiyorum biraz duygulandım burada. Vapurun hizmetlerine devam etmiş olmasını öğrenmiş olmak bile gözlerimi sulandırdı... Biraz duygusalım galiba :) Ama eleştirecek bir şeyler de vardı. Açıkçası heykellerin bakımına biraz daha özen gösterilmesi gerekiyor bence. 


Yazı alıp başını gitmeden durmam gerekiyor galiba :) Şehirde Gazi Müzesi, Samsun Arkeoloji ve Etnografya Müzesi, Samsun Büyük Camii, Yabancılar Pazarı gibi yerlere de uğrayabilirsiniz. Ayrıca şehirde, su kayağı, kışlık kayak merkezi, dev bowling salonu gibi sportif aktivite sevenler için alternatif eğlenceler de mevcut :)

Bir gece kaldığımız Samsun'da Amisos Otel 'i tercih ettik. Otel, Samsun'un yeni yerleşim bölgelerinden olan Atakum mevkinde yer alıyor. Burası yeni yerleşim olmasının da etkisiyle birçok şık restoran, kafe, meyhane, bar gibi -ki bunların arasında ulusal zincir restoran/bar olanlar da var- mekanlara ev sahipliği yapıyor. Bölgesel olarak tercih ettiğimiz otelin kendisinden de çok memnun kaldık. Luxury otel mantığıyla işletilen otelin benim için en önemli olan şeyi temizliğiydi. Biraz fazla titiz olmamdan dolayı en lüks yerlere de gitsem bu konuda bazı takıntılarım var :) Ama burada huzurla uyudum :) Ama belki de sizi a'la carte restaurantı, fitness salonu, Türk hamamı veya açık/kapalı yüzme havuzları daha çok mutlu eder :)

Bu arada bahsetmeden geçemeyeceğim konu ise Samsun'dan balık yemeden dönmemek :) Biz otele de yakın olan ve şık dekorasyonu ve güler yüzlü hizmetinden daha önce de mutlu olduğumuz Fevzinin Yeri 'ni tercih ediyoruz. Şimdiye kadar yediğim en lezzetli levrek oradakiydi :) Bu yazıyı yazarken fark ettim, en kısa sürede tekrar gitmek istiyorum :) 


Otelin güzel manzarasıyla yazımı bitirirken gezilecek yerler listesine Samsun'u mutlaka ekleyin derim. Sevgiler...







2 yorum:

  1. Geçtiğimiz ay bir iş gezisi nedeniyle Samsun'a gidip Amisos tepesine çıkmış ve aynı restoranda pide yemiştim. Gerçekten Samsun'a ben de bayıldım. 19 Mayıs'ta Çınar'la gitmeyi düşünüyorum, bakalım :) Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı mutluluğu yaşamamıza sevindim :) Ve bir gün çocuk sahibi olursam benim de mutlaka götürmek isteyeceğim yerlerden birisi, çok doğru bir kara almışsınız... Ama şimdilik pide ve balık için kendimi götürüyorum :)

      Sil